droga do KSEF 2.0

Droga do KSEF 2.0 z AXEL – stan na 12.12.2025
  1. wgrać nową wersję axel (minimalnie wersja 2509) ( jeśli nie ma umowy to trzeba  zamówić także aktualizację płatną – mail na pomoc@axelfhu.com.pl z podaniem nip i prośbą o wycenę)
  2. zakupić moduł (965 N import 965 N export – jeśli potrzebujemy) (mail na pomoc@axelfhu.com.pl z podaniem nip i modułów)
  3. założyć konto KSeF na gov.pl. (zpfa i potem należy się tam zalogować i nadać uprawnienia zgodnie z instrukcją ministerstwa finansów)
  4. wygenerować token (import/export) oraz certyfikaty dla aplikacji axel i wersji produkcyjnej oraz demo
  5. wpisać token demo do parametru programu pog511, w parametrze pog517 zostawiamy wartość zero czyli wysyłka do wersji KSeF demo (menu pomoc/konfiguracja/parametry programu — menu ogólne)
  6. przy kontrahencie, który jest w KSeF należy zaznaczyć opcję. KSeF która jest przy rodzaju wystawianego dokumentu na pierwszym oknie kartoteki. ( w demo wysyła też do nie zaznaczonych )
  7. wysłać testowe dokumenty (niebieski klawisz 'wyślij ksef’ w dokumentach sprzedaży)
  8. należy pracować tak jakby się już pracowało z KSeF- program podpowie gdzie są problemy, przez blokowanie opcjami błędnej wysyłki).
  9. w dniu startu KSeF(1.luty/1.kwieceiń 2026) w pog511 wpisać token KSeF wersji produkcyjnej, w pog517 wartość 1 – środowisko produkcyjne.
  10. program będzie odbierać dokumenty zakupu i importować je do dokumentów zakupu lub korekt zakupu
  11. parametrem psp1196 można ustawić godzinę wysyłki faktur sprzedaży bez ingerencji użytkownika.
  12. stanowiska wymagają .Net 4.8

ZMIANA STAWEK VAT OD 1.4.2024, jak to wykonać ?

SQL, porty

jeżeli po udostępnieniu na serwerze SQLa, portów dalej nie działa Axel na końcówkach, można zajrzeć do tej instrukcji tutaj:

PC not Using all RAM: Fix It with These Simple 9 Solutions

Windows Firewall is Blocking File Sharing: How to Allow it

PC not Using all RAM: Fix It with These Simple 9 Solutions

nowe stanowisko

aby program pracował prawidłowo na nowym stanowisku należy:

  1. zainstalować programem instalacyjnym pobranym z sekcji pobierz ( stanowisko robocze) . instalować należy na zasadzie „dalej”, „dalej”
  2. zrobić skrót do programu do repozytorium na serwerze – najlepiej skopiować z innego komputera.
  3. przy pierwszym uruchomieniu podać nazwę serwera bazy danych ( najlepiej przepisać ją z lewy dolny róg programu na innym stanowisku )  , hasło i usera zostawić puste, program zapyta czy ustawić domyślne – dac tak , potem wybrać bazę ( znów popatrzeć jaka jest na innym komputerze używana – lewy dolny róg programu ), , i zatwierdź

ekran klienta, wydawki itp

https://www.spacedesk.net/ – aplikacja podobna do anydesk ale działa trochę inaczej – pozwala w łatwy sposób być rozszerzonym pulpitem przez co można na trablecie z androidem wyświetlac np reklamy czy robic wydawkę – zamiast na telewizorze. po ustawieniu że ekran się dubluje działa jak anydesk, ale jest całkowice darmowa.

LOGI iIS

LOGI iIS są w %SystemDrive%\inetpub\logs\LogFiles

Brak danych na teblecie

jeśli brak jest danych z / lub na tablecie, należy sprawdzić na urządzeniu klienta:
1. Dostęp do pamięci – ostatnio chyba na wskutek jakiś aktualizacji potrafi odebrać
2. Czy klient nie ma na urządzeniu uruchomionego trybu samolotowego
3. Czy aplikacja nie jest blokowana przez oprogramowanie antywirusowe
4. Czy dane w licencji na urządzeniu są prawidłowe

 

Konfiguracja GMAIL

Konfiguracja maila na GMAILu po zmianach zasad bezpieczeństwa od dnia 30 maja 2022r:

https://www.easyuploader.pl/forum/viewtopic.php?t=2347

 

jeśłi nie przeszły dokumenty ze sklepu – wymiana xml

Sprzedaż mogą Państwo spróbować ponownie wysłać samodzielnie
Menu Sprzedaż -> sklepy własne -> PAKF Paragony kas fiskalnych (sklepów własnych)
Ustawić się na wybranym dniu dniu np. 22, wybrać sklep,
następnie w menu wybrać:
Operacje-> Wymuś ponowny import dokumentów ze sklepu
Powtórzyć ta operacje dla wybranych sklepów.
Po jakimś czasie skontrolować czy dokumenty przyszły.

birdefender

Jeśli na serwerze obciążenie sql jest niski, i była wgrywana aktualizacja -> to najprawdopodobniej na stanowiskach „bitdefender blokuje” program , najlepsze rezultaty daje jego odinstalowanie. nie wiemy kiedy microsoft poprawi jego skanowanie.

ksef licencja

program w ramach wersji (potrzeba mieć aktualizację do wersji przynajmniej 2312) generuje pliki ksef w xml i mozna je sobie wciągnąć do serwera ministerstwa.

jak chcemy żeby program tez wysyłał to trzeba kupić moduł ksef online za 920 Netto

oznaczenia wersji

1. każda wersja ma numer złożony z roku i miesiąca wydania np. 0609 oznacza wrzesień 2006 r.

2.”GŁÓWNA”: Wersja ta została przetestowana i jest zakończona , jest to wersja najbardziej polecana do pobrania. w wersji Stałej nie dokonujemy modyfikacji, chyba że jest to konieczne ze względów na aktualizację przepisów ,które zmieniają się dynamicznie.

2.”STARA”: Wersja ta została przetestowana i zakończona , jest to wersja, która nie otrzymuje już nowych opcji w programie czyli nie są też aktualizowane co do zgodności z przepisami.

3.”BETA”: Wersja ta jest w fazie testów, co oznacza, że jest pobierana na odpowiedzialność użytkownika. w wersji BETA nie dokonujemy modyfikacji.

4.”ALFA”: Wersja ta jest w fazie testów, co oznacza, że jest pobierana na odpowiedzialność użytkownika. w wersji ALFA dokonujemy jeszcze modyfikacji.

jak aktualizować ?

PROCES POBIERANIA UAKTUALNIENIA PROGRAMU “AXEL”

Najlepiej aktualizować z poziomu programu:
Podczas logowania wybieramy użytkownika administrator i podajemy hasło. NIE naciskamy zatwierdź.(zaloguj)
Wybieramy menu Nowe wersje i zaznaczamy właściwą opcję.. czyli:
-Jeśli chcemy pobrać aktualizację do bieżącej wersji (poprawkę itp) to dajemy poprostu dalej
-Jeśli chcemy pobrać nowszą wersję to wybieramy opcję aktualizacja wg podanego miesiąca i wpisujemy rok i miesiąc w formacie RRMM,jeśli wersji takiej nie będzie nic się nie stanie poprostu program nie pobierze aktualizacji
-Jeśli wcześniej nagraliśmy pliki na płytkę lub do dowolnego katalogu to możemy zaktualizować program z tego katalogu wybierając opcję ‘aktualizuj z podanej lokalizacji’ , wskazujemy katalogi i naciskamy ok

We wszystkich przypadkach program sprawdzi jaka wersja jest aktualnie na serwerze i poprosi o akceptację (jak pobieramy z katalogu to może nie by tej informacji)

Po pobraniu program jeszcze raz poprosi o potwierdzenie aktualizacji – można się jeszcze wycofać

Jeśli zatwierdzimy to program poprosi o ponowne uruchomienie (JAKO ADMINISTRATOR WINDOWS- PRAWY PORZYCISK MENU MYSZKI)

Jeśli po ponownym uruchomieniu pokazał się użytkownik konwersja to prosimy wszystkich o opuszczenie programu i wpisujemy hasło administratora
Jeśli uruchamiamy program typu POS to program nie zapyta o konwersję tylko ją wykona – umożliwia to uatomatyzację pobrania wersji jednym kliknięcem z centrali ( na serwerku wymiany danch z pos klikamy – zamówi aktizację wersji na POS )

Po zakończeniu konwersji można pracować dalej

Jeśli z różnych powodów nie możemy pobrać aktualizacji z poziomu programu to można też wykonać aktualizację następująco:
W katalogu C:\Program Files\AXEL zakładamy katalog:FTPNW
W katalogu C:\Program Files\AXEL\FTPNW zakładamy katalog: Kopia
Z katalogu C:\Program Files\AXEL kopiujemy do katalogu C:\Program Files\AXEL\FTPNW\Kopia całą zawartość katalogu.
Usuwamy zawartość katalogu C:\Program Files\AXEL\FTPNW 

Uruchamiamy przeglądarkę internetową
Wpisujemy adres: www.axelfhu.com.pl
Uaktywniamy klawisz: Uaktualnienia
Klikamy lewym klawiszem myszy na numerze wersji np. 5.65.B.1
W przypadku otwarcia okna: Pobieranie pliku i zapytania: Zapisać ten program na dysku, klikamy lewym klawiszem myszy na klawisz OK.
W okienku: Zapisz w: wybieramy miejsce gdzie chcemy umiejscowić plik. Zaleca się zapisywanie w stworzonym katalogu C:\Program Files\AXEL\FTPNW
Klikamy lewym klawiszem myszy na klawiszu: Zapisz
Po ściągnięciu pliku (lub kilku plików wg zaleceń na stronie) zamykamy wszystkie okna
Upewniamy się że wszyscy użytkownicy programu “AXEL” wylogowali się z niego – tak aby nikt nie pracował w programie podczas instalacji nowej wersji programu.

W katalogu C:\Axel\FTPNW klikamy dwa razy lewym klawiszem myszy na pliku który przed chwilą pobraliśmy
Zaznaczamy wszystkie pliki, które znajdują się w oknie. Z menu Plik wybieramy opcję wyodrębnij.
W otwartym oknie na pytanie gdzie rozpakować wskazujemy mu miejsce gdzie znajduje się aplikacja (C:\Program Files\AXEL lub do katalogu, w którym zainstalowany jest program na serwerze ).
Jeśli występuje błąd kopiowania, oznacza to, że któryś z użytkowników nie zakończył pracy z programem.
Uruchamiamy program (JAKO ADMINISTRATOR WINDOWS- PRAWY PORZYCISK MENU MYSZKI) na jednym stanowisku, najlepiej na serwerze.
Jeżeli program otworzy się w oknie logowania z użytkownikiem “Konwersja” należy wpisać hasło konwersji (podane przez operatora w firmie AXEL )
Następnie możemy się zalogować do programu.
Pierwsze uruchomienie programu – na każdym stanowisku pracy – będzie trwało kilka minut.
Pozwalamy innym użytkownikom sieci na korzystanie z programu.

Powrót

AXEL F.H.U. Jacek Karmański
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.